مجله

با کیفیت ترین آجیل در ایران برای کدام شهر است؟

آجیل یکی از اصلی‌ترین انواع خوراکی‌ها است که کم و بیش در هر خانه‌ای پیدا می‌شود. با توجه به مصرف بالای آجیل، شما باید با کیفیت‌ترین محصول را تهیه کنید. یعنی چه شما به فکر آجیل شب یلدا و نوروز باشید یا چه بخواهید که در طول روز یک میان وعده مناسب میل کنید، باید آجیل خوشمزه و مرغوب بخرید تا شما و مهمانان‌تان را راضی نگه دارد. از آنجایی که آجیل‌فروشی‌ها زیادی وجود دارند، شاید خرید آجیل با کیفیت کمی سخت به نظر برسد.

اما در این مطلب ما به شما می‌گوییم که آجیل مرغوب را چطور تشخیص دهید و باکیفیت ترین آجیل ایران به کدام شهرها اختصاص دارد. در ادامه همراه وبلاگ دانه ها باشید.

تاریخچه آجیل در ایران

عکسی قدیمی از بازار آجیل فروشی ایران

قبل از آنکه بخواهیم به توضیح آجیل با کیفیت در ایران بپردازیم، خوب است کمی درباره اینکه آجیل چیست و تاریخچه آن در کشور صحبت کنیم. در فرهنگ باستانی ایران، آجیل جایگاه با ارزشی داشته و در اکثر مراسم ایران قدیم حضور پر رنگی داشته است. باید گفت که از زمان قدیم، آجیل به یکی از نمادهای فرهنگی و اصیل ایران تبدیل شده است و امروزه در اکثر مراسم و اعیاد استفاده می‌شود.

تاریخچه آجیل در ایران به زمان زرتشتیان می‌رسد. در آن زمان آجیل در جشن‌هایی مثل جشن مهرگان، جشن سده، جشن گواه‌گیری و … استفاده می‌شده است. وجود آجیل بسیار ضروری بود و به مهمانی‌های آنها رنگ و زیبایی خاصی می‌بخشید. همچنین آجیل در مراسم مذهبی و اعتقادی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است که به آن آجیل مشکل‌گشا گفته می‌شد و همچنان از آن در مراسم مذهبی استفاده می‌کنند.

برخی از  ایرانیان در گذشته آجیل را در مغازه‌های پر زرق و برق می‌فروختند تا توجه رهگذران را به خود جلب کنند. در قدیم آجیل فروشی‌ها قفسه یا شیشه نداشتند، آجیل و تخمه را در ظروف قابل رویت نگه می‌داشتند و میوه خشک را به نخ آویزان می‌کردند.

در ایران قدیم، آجیل و خشکبار به صورت سنتی و محدود تهیه می‌شد. اما با گذشت زمان و بهره‌مندی از تکنولوژی روز و پیشرفته و با بسته بندی عالی، آجیل به صورت انبوه تولید شده و در دسترس عموم قرار گرفت. سرانجام، صنعت آجیل و خشکبار آغاز شد. با افتخار باید گفت که ایران در سال‌های متوالی توانست جزو مهمترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان آجیل در جهان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *